
الف. ارزیابی عملکرد
1- استقرار نظام جامع مديريت عملكرد در سطح دستگاه (مشتمل بر سه سطح؛ سازمان، مديران و كارمندان) بـر اسـاس فصل يازدهم قانون مديريت خدمات كشوري و اجراي آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مربوط
2- همكاري در تهيه و تدوين برنامه راهبردي و برنامه هاي عملياتي سالانه سازمان ها
3- هماهنگي، پيگيري و نظارت بر اجراي نظام ارزيابي عملكرد در سطح سازمان، مديران و كارمندان با در نظر گـرفتن واحدهاي استاني.
4- برنامه ريزي لازم به منظور تهيه و تدوين شاخصهاي اختصاصي و معيارهاي ارزيابي عملكرد سـازمان و واحدهاي استاني در سه سطح سازمان، مديران و كارمندان
5- مديريت و جمع آوري گزارش خود ارزيابي دستگاه در ابعاد شاخصهاي عمومي و اختصاصـي و اعـلام ميـزان تحقـق اهداف برنامه و بهره وري به صورت دورهاي و منظم به بالاترين مقام دستگاه و ساير مراجع ذيربط
6- انجام تمهيدات و پيگيريهاي لازم براي استفاده از نتايج ارزيابي عملكرد توسط سـازمان و واحدهاي استاني به نحوي كه ضمن رفع نقاطضعف، موانع و مشكلات موجود، زمينـه ارتقـاي بهرهوري و بهبود عملكرد سازمان، مديران و كارمندان فراهم شود
7- مكانيزه نمودن فرآيند اجراي نظام مديريت عملكرد دستگاه در راستاي سامانه جامع نظام مديريت عملكرد مسـتقر در معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور
8- تجزيه و تحليل عملكرد واحدها، مديران و كارمندان بر اساس بازرسي هاي انجـام شـده و اعمـال نتـايج حاصـله در ارزيابي عملكرد آنها
9- تشكيل كميته ارزيابي عملكرد كارمندان و انجام امور مربوط به عنوان دبيرخانه كميته
ب. بازرسي
1. تهيه و تنظيم و اجراي برنامه هاي بازرسي مستمر، دورهاي و يا موردي از واحدهاي ستادي و استاني سازمان و واحدهاي استاني براي سنجش ميزان "مطابقت عملكرد" اقدام كنندگان با اهـداف، برنامه ها، دستورالعمل ها، ضوابط و شاخص هاي مورد ارزيابي دستگاه
2. بازرسي از عملكرد مديران و كارمندان و سنجش ميزان رضايت مردم از واحد هاي مختلف و نحوه برخورد مـديران و كارمندان با ارباب رجوع.
3. برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشـكيل سـازمان بازرسـي كـل كشور، كميسيون اصول 88 و 90 قانون اساسي در مجلس شوراي اسلامي و واحد هاي نظر سنجي دستگاه هـا و رسـانه هاي جمعي و مطبوعات
4. كشف سوء جريان و مفاسد اداري از طريق بازرسي هاي آشكار و پنهان و ارائه گزارش هاي لازم بـه بـالاترين مقـام اجرايي دستگاه و ساير مراجع ذيربط
5. تهيه و تدوين شاخص هاي سنجش ميزان سلامت اداري دستگاه و اندازه گيري ساليانه آن و ارايه به مراجع ذيربط.
ج. ارتباطات مردمي در بستر سامد
1- استقرار نظام ارتباطات مردمي در سطح سازمان و واحدهاي استاني بر اساس فصل سوم و پنجم قانون مديريت خدمات كشوري و نظامنامه مديريت پاسخگويي به شكايات
2- استقرار سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت (سامد) در سطح واحدهاي استاني و شهرستاني و فراهم نمودن ارتباط سامد با ساير اتوماسيون هاي دستگاه متبوع و روزآمد نمودن آن
3- پيش بيني تمهيدات لازم جهت برقراري ارتباط و تعامل دو سويه بين مردم و دستگاه و دريافت موارد مردمي از قبيل: درخواست، شكايت، پيشنهاد، طرح، ايده، گزارش و تقدير و تشكر در ملاقات هاي چهره به چهره مردم با مقامات عالي دستگاه و يا مراجعه حضوري و غير حضوري در بستر سامد و ايجاد امكان دسترسي به اطلاعات خدمات ارائه شده به متقاضيان براي مركز ارتباطات مردمي رياست جمهوري و سامد.
4- جمع بندي شكايات در مقاطع سه ماهه و تجزيه و تحليل علل بروز شكايات و ارائه گزارش به بالاترين مقام اجرايي دستگاه و ساير مراجع ذيربط
د. ساير وظايف
1- انجام مطالعات و تحقيقات لازم در ارتباط بـا موضـوعات مـديريت و ارزيـابي عملكـرد، پاسـخگويي و رسـيدگي بـه شكايات )ارتباطات مردمي (و بازرسي در دستگاه و ارايه پيشنهادهاي لازم
2- نظارت بر حسن اجراي برنامه هاي ارزيابي عملكرد، پاسخگويي و رسيدگي به شكايات (ارتباطات مردمي) و بازرسي در دستگاه، سازمان ها، مؤسسات و شركتهاي وابسته و واحدهاي استاني و تحليـل ارزيـابي هـاي انجـام شـده و ارايـه پيشنهادهاي لازم
3- آموزش و توانمندسازي مستمر كارشناسان واحدهاي مديريت عملكرد سازمان و واحدهاي استاني (با همكاري واحد آموزش دستگاه بر اساس ضوابط ابلاغي از سوي مراجع ذيربط).
4- تهيــه گــزارش هــاي ادواري و مــوردي در ارتبــاط بــا موضــوعات ارزيــابي عملكــرد، پاســخگويي و رســيدگي بــه شكايات)ارتباطات مردمي( و بازرسي براي اطلاع بالاترين مقام اجرايي دستگاه و ساير مراجع ذيربط
5- بررسي شكواييه ها، اسناد و مدارك و پرونده هاي واصله از مراجع نظارتي بـا توجـه بـه قـوانين و مقـررات و اعـلام گزارش
6- انجام ساير امور در چارچوب برنامه هاي ارزيابي عملكرد، پاسـخگويي و رسـيدگي بـه شـكايات (ارتباطـات مردمـي ) و بازرسي كه از طرف مراجع ذيربط ارجاع مي گردد.